Welke Gouwenaar beschikt nog over informatie en materiaal van de ca. 50 sigarenfabrieken en -fabriekjes die ooit in Gouda hebben gestaan en is bereid om dat af te staan om te kopieren?
Wilt u reageren, neem dan contact met mij op.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsGeachte heer Bohen.
Bij toeval ondekte ik dat U informatie zocht over sigaren fabriekjes in Gouda.Ik beschik niet over materiaal maar wel een overgeleverd verhaaltje hierover,Mijn grootvader was blind en in die tijd waren er weing of geen sociale voorzieningen,Hij kreeg aangeleverd van naar ik meen firma Dorgulo tabaks bladeren die hij eerst moest strippen,dus de grote midden nerf eruit halen,Daarna rolde hij hiervan sigaren.Dat was natuurlijk een heel karwei want die bladeren moesten eerst nat gemaakt worden voor ze gerold konden worden.De over gebleven kruimels werden opgespaard en voor een paar centen verkocht aan mannen die pruimden.Het stof werd ook verzameld en verkocht als snuif voor de dames.Misschien heeft U hier weing aan maar ik wilde U dit toch niet onthouden.Dit was omstreeks 1870.En wat ik heel bijzonder vind is dat er toen al thuiswerk was.
Hoi Cees,
Nee die hebben we niet. Kan ik die track van je krijgen met alle gegevens van de CD en de band Gaia Nostra?
Ik neem aan dat je in staat bent om mij op de een of andere manier te bereiken.
Kijk anders op onze website tabakshistorie!Cees schreef:
>
> He Sigarenman,
>
> ik heb net nog een Dylantrack ontdekt op de cd van de
> Nederlandse band Gaia Nostra: The times are A-changin. Bewaar
> ik hem voor je of heb je hem al?
>
> Verder alles goed daar in Gouds sigarenland?
>
> Vr.gr
>
> Cees
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?